Performance lifestyle

Jak přežít ranní vstávání?

Tento článek je napsán pro případy, kdy musíte vstávat o několik hodin dříve než obvykle nebo musíte vstávat po probdělé noci a to ať již do práce, školy či na trénink.

Pokud pracujete spíše večer nebo jste zvyklí chodit spát později a najednou přijde den, kdy musíte brzo ráno vstávat, velice pravděpodobně se nedokážete donutit k tomu usnout o nějaké 2-3 hodiny dříve a nastává tedy problém s ranním vstáváním. Běžně to lidé řeší několika hrnky kávy, velkou snídaní a pak se v práci klepou a usínají nebo jejich trénink nestojí za nic. Jak se na ranní vstávání po probdělé noci či v šibeničních ranních hodinách dívá Performance lifestyle?

Odborné okénko:

 

Spánek je velice složitý fyziologický proces, který slouží nejen k regeneraci fyzické, ale zejména té psychické. Optimální délka a kvalita spánku zaručuje optimalizaci hormonálních procesů, včetně urychlování spalování tuků či nabírání svalové hmoty.
Do jisté míry je fyziologie spánku zmapována, nejsou však doposud známy přesné mechanismy ani účel spánku (byť existuje řada teorií). Jisté však je, že spánková deprivace silně narušuje kognitivní funkce, snižuje kvalitu života, regeneraci, zvyšuje kalorickou spotřebu a vede k předčasné smrti. Spánek je tedy zatím, pro mnohé podnikatele bohužel, nedílnou součástí našich životů a pomocí jeho optimalizace můžeme dosáhnout lepších výsledků v duševní i fyzické činnosti.

 

Následuje příkladový rozpis, který si upravte podle hodiny, kdy musíte vstávat:

4:45 budíček – Nebudeme si nic nalhávat, nejefektivnější cestou, jak vstát po probdělé noci či extrémně brzo, je dát si co nejrychleji co nejsilnější nakopávač. Může to být třeba i energetický nápoj, nejlépe nějaký shot (koncentrovaný panák), abyste při jeho pití neusnuli a mohli jej pít v leže. Důležité je si nakopávač nachystat již večer před spaním k posteli či přímo do ní. Vzhledem k tomu je jasné, že na vaření kávy nebo cedění yerby maté můžete zapomenout.

TIP: Doporučuji Pulse gel, který prostě jen otevřete a slastně vysajete přímo v leže v posteli.

 

4:50 Ihned po konzumaci v předešlém kroku si lehněte, ale ne zpátky do postele, ale na zem na overball (takový ten malý nafukovací balónek) nebo foam roller tak, abyste jej měli v oblasti spodních zad, čímž uvolníte po noci a tréninku stlačené nervy. Ležte na něm zcela uvolněně. Pokud jste v prvním kroku nevstali z postele, pro tento krok se z ní budete muset svalit na overball nachystaný ve vhodné vzdálenosti na zemi (časem vychytáte správnou pozici).

 

4:55 Začněte si masírovat záda overballem/foam rollerem lehkými pohyby do stran, můžete jej postupně dostat i do mezilopatkové oblasti. To povede k dekompresi stlačených meziobratlových prostor a uvolnění ztuhlých svalů (z toho jak spíte v embryonální pozici).

Tip pro fajnšmekry: po této fázi si zacvičte 5 tibeťanů.

Performance lifestyle charakterizuje životní styl zaměřený na výkon. A to nejen výkon fyzický, ale také psychický.

5:05 (5:15 v případě Tibeťanů) Zvedněte se ze země a pusťte si Vaši oblíbenou wake up hudbu (není dobré mít ji jako vyzvánění na budíku, protože ji začnete nesnášet). Uvařte si šálek organického zeleného čaje nebo Yerby Maté, během vyluhování pokračujte v ranním rituálu a nachystejte a zkonzumujte potřebnou suplementaci:

20g hydrolyzovaného proteinu

5g kreatinu

10g ribózy

-2 kapsle Brainmax

(Běda jestli mi někdo napíše do komentů, že to je reklamní článek, ty odkazy tady dávám pro Vás!)

TIP: Pokud Vás nečeká náročná (6+ hodin) fyzická práce, tak nesnídejte. Snídaně otupí Vaše smysly a přepne Vás do režimu trávení. Jejím vynecháním nejenže proměníte své dopoledne v jednu velkou dravou eskapádu, ale zároveň uděláte něco i pro své spalování tuků (na mýtus o snídani se podíváme v některém navazujícím článku na tomto blogu, vysvětlení suplementace výše naleznete v protokolu PT3: Performance lifestyle).

 

5:20 Udělejte 50 kliků a dejte si sprchu, přičemž postupně ochlazujte teplotu až na tak ledovou, ve které vydržíte jen chvíli. Pokud nejste příliš otužilí, dávejte si jí jen na spodní polovinu těla. Následně proveďte další 3 kontrastní intervaly (ledová – středně teplá) po cca 30 sekundách.

Nastartujete tím nejen svou nervovou soustavu, ale také Vaše varlata.

 

5:40 Po sprše vypijte čaj nebo yerbu maté, které mezitím vychladly natolik, aby se daly vypít na ex.

 

5:50 Odcházejte z domu s tím, že je Vaše nervová soustava v optimální hladině aktivace, Vaše svaly jsou prokrvené a Vaše kognitivní schopnosti jsou opět na úrovni dospělého člověka a ne pětiletého dítěte. Jste tedy připraveni na tvrdý trénink, práci, studium či lovení mamutů.

 

TIP pro podnikatele: Pokud podnikáte, patří probdělé noci a nedostatek spánku k Vašemu dennímu chlebu. Budete proto potřebovat něco více než běžní smrtelníci, abyste dokázali celodenně jet v tom rychlíku, kterému říkáte život. 1-2 hodiny po odchodu z domu (kdy vyprchá účinek kofeinu) si dejte 500mg N-Acetyl L-Tyrosinu a další 2 kapsle Brainmaxu a následně poznejte, jak to chutná, cítit se jako Alfa, být moneymaker, být neporazitelný.

Získejte evoluční náskok před ostatními pomocí tréninku a stravování, postavených na nejnovějších vědeckých poznatcích. Tréninkové a stravovací protokoly Performance training:

protokoly 2

 

Může se Vám také líbit

14 komentářů

  • Odpovědět
    Radim
    21.9.2015 at 6:54

    Krása až na tu ribózu a uvolnění zad to tak dělám. Super článek

  • Odpovědět
    Petr Novák
    22.9.2015 at 6:37

    Tak to je tak dlouhý seznam úkonů a tak dlouho trvajících, že si tu hodinu radši přispím a budu na tom mnohem líp.
    „Snídaně otupí Vaše smysly“: co je to zase za módu kritizovat a vynechávat snídaně? Ještě nedávno jste všichni přísahali na to, že bez snídaně umřeme, budeme slabí, nemocní….Asi je to individuální, ale já mám otupené smysly právě když se nenasnídám (práce v kanceláři). A bez snídaně mám opravdu dopoledne jako dravou eskapádu. Protože myslím jen na to jak se konečně najím.

    • Odpovědět
      Adam Česlík
      26.9.2015 at 16:18

      Zdravím.

      Mýtu o snídani se bude věnovat některý z následujících článku. Zkráceně nic jako potřeba snídaně neexistuje a pro člověka pracujícího hlavou (práce v kanceláři) je lepší nesnídat. To že myslíte pouze na jídlo a cítíte obsesivní potřebu snídaně nevypovídá o tom, že byste ji doopravdy pro práci potřeboval, ale že je na ni Vás mozek zvyklý. Obdobně jako mozek narkomana mu říká, že ten heroin prostě potřebuje. 🙂

  • Odpovědět
    Petr Nový
    23.9.2015 at 7:14

    Můžu se zeptat proč jste smazal můj příspěvek?

    • Odpovědět
      Adam Česlík
      26.9.2015 at 16:19

      Musím to vždycky první schválit a chodím do stránek jen čas od času, když zrovna není článek.

  • Odpovědět
    Tomáš
    23.9.2015 at 11:06

    Doporučil byste jako nakopávač MYPRE a Pulse V4 od Myprotein?

  • Odpovědět
    Jan
    3.10.2015 at 8:26

    Takze misto snidane,ktera by nam mela dodat energii, si dat suplementy, ktere nas „nabudi“? Nevim, ale neprijde mi moc zdrave zacinat den vypitim energetickeho napoje… :/

    • Odpovědět
      Adam Česlík
      3.10.2015 at 16:07

      O energetickém nápoji ani suplementech nikdo nemluví. Tělo nepotřebuje ráno přidat energii na nabuzení. Odpočívalo celou noc 🙂

      • Odpovědět
        Jan
        3.10.2015 at 18:41

        Dobre a tvrzeni „Může to být třeba i energetický nápoj“ a „pokračujte v ranním rituálu a nachystejte a zkonzumujte potřebnou suplementaci“ mam rozumet jak?

        • Odpovědět
          Adam Česlík
          3.10.2015 at 19:06

          Já viděl jen komentář a myslel, že patří k novému článku o mýtu o snídani. Normálně tedy potřeba nejsou, ale tento článek je psán z hlediska nocí, kdy je spánku nedostatek a nervovou soustavu je proto po probuzení aktivovat. Energetické nápoje nejsou nejzdravější, ale v těchto nouzových případech jsou třeba. Na druhou stranu je lépe než po nich sáhnout po zmíněném gelu. Suplementy uvedené dále pak slouží k obnovení energetických zásob na buněčné úrovni, k čemuž Vám klasické jídlo tak dobře neposlouží.

  • Odpovědět
    Marek Lenárd
    7.3.2016 at 8:37

    Dobrý den, doporučujete výše vypsanou suplementaci (hydrolyzovaný protein, kreatin, ribózu, Brainmax) jako standardní (ať už místo snídaně či jako její doplněk), nebo je vhodná pouze jako nakopávač ve dnech, kdy musím vstát dříve než obvykle?

    • Odpovědět
      Adam Česlík
      7.3.2016 at 10:29

      Ano standardní.

      • Odpovědět
        Marek Lenárd
        8.3.2016 at 12:05

        Je možné nahradit PeptoPro jiným typem proteinu? Pokud ano, tak jakým? Nemůžu mu přijít na chuť, ani lžička příchutě nepomáhá. Jediné, v čem se dá vypít, je džus. :-/

    Napsat komentář