Performance training

PT3.0 Men in arms

Říkali jste si někdy, jak by vypadal výkonnostní trénink opravdového univerzálního vojáka? Někoho jako Ethan Hunt ze série Mission impossible, nebo Solid Snakea z her Metal Gear Solid? Nebo jakým tréninkem musel projít Bruce Wayne, než mohl sebevědomě navléci kápi Batmana?

Jisté je jedno: Takový trénink musí být v co nejkratším čase, co nejvíce efektivní a musí vést nejen k rozvoji krátkodobého maximálního výkonu (jako je síla nebo výbušnost), ale také budovat schopnost zvládat všechny druhy zátěže i psychickou odolnost.

Na výše zmíněnou otázku odpovídá nový protokol PT 3.0 MEN IN ARMS (MIA), který je určen nejen pro ty z Vás, sloužící v armádě či aspirující na titul žoldnéř roku, ale především pro všechny ty, kteří čekali na to, až se v rámci protokolů PT 3.0 konečně objeví pokračování celého systému a poskytne Vám možnost naplno ochutnat sílu propojení všech druhů silového tréninku. Pomocí PT3 MIA budete budovat výkonnost (performance), která bude mít přenos do všech reálných situací, ať již to bude válečný konflikt nebo stěhování nábytku. A garantuji Vám, po jeho absolvování již nebudete o tréninku nikdy přemýšlet stejně.

 

Prvotní inspirace

Byl právě duben 2015 a já jsem začínal pracovat na protokolech PT3 You will RISE, když mi přišel email od profesionálního vojáka, toho času na misi v Afganistánu, s tím, že tam viděl některé své kolegy cvičit mé tréninky a měl by také zájem s tím začít.

Řekl jsem si: „Sakra, tohle přece není nějaké cvičení na zabití volného času, ale trénink, který může skutečně rozhodovat v kritických situacích o tom, kdo přežije a kdo ne!“

A to mě vedlo k rozvažování nad tím, jak by právě takový efektivní trénink pro profesionálního vojáka měl vypadat a následně k tomu, jak by teoreticky vypadal trénink Solid Snakea, Ethana Hunta, Johna Wicka, Bruce Waynea či prostě toho nejlepšího z Navy Seals. Tedy člověka, který potřebuje být připraven na cokoliv.


 

MIA01


Trénink s přenosem do skutečného života

Jedno mi bylo jasné hned: Klasický silový trénink, tak jak ho všichni známe, to nebude.

Přeci jen je něco jiného trénovat základní cviky pro maximální sílu odpočatý, zregenerovaný a se značnou suplementací, v klimatizované posilovně a něco jiného je nutnost po celodenním přesunu na místo konfliktu v tropických vedrech a následném hodinovém přestřelování s nepřítelem, muset táhnout v plné výbavě tělo zraněného kolegy 2km do bezpečí. Klasický přistup k tréninku by skončil po prvních pěti metrech tažení kolegy na zástavu srdce a totální vyčerpání organismu.

Stejně tak to nejspíš nebude trénink, který se objevuje v Armádě ČR a který je složen primárně z dálkových běhů, opičích drah, kliků a maratónských patrol v plné výbavě. Což poznáte v první bojové situaci, kdy může být potřeba přeběhnout ostřelovanou ulici maximální rychlostí do protějšího domu, tam vyběhnout tři patra hořícího, zakouřeného domu a následně na střeše za kyslíkového dluhu zacílit a zastřelit nepřátelského odstřelovače v protější budově. Takový přístup k tréninku totiž skončí v druhém patře domu udušením.


 

Screenshot_2015-08-22-10-16-26-01b

Trénink na pláži South Beach při 50ti stupních na slunci a 40% vlhkosti.


 

Tvoření protokolu.

Od zmíněného emailu se mi po následující měsíce pomalu rodila v hlavě skutečná podoba tohoto reálného tréninku a já jen čekal, až dodělám protokoly You will RISE, odpočinu si a budu se na to moci vrhnout.

Ten čas přišel na konci července, kdy jsem začal do svého tréninku zpět zařazovat silovou gymnastiku, vzpírání i další silové a nesilové sporty. Toto období dalo podobu první fázi protokolu PT3 MIA, který se nazývá Základní výcvik a slouží právě k potřebnému technickému a silovému rozvoji.

Následovalo zjištění, že více než přemýšlení nad váhami a cviky, je důležité přemýšlení nad tělesnou adaptací. Nejen svalovou, ale také neuronální, kardiovaskulární, respirační a zejména adaptací energetických systémů. To dalo podobu druhé fázi protokolu, která se nazývá Speciální výcvik.

A jako to bývá v životě vždy, po tvrdém tréninku přichází tvrdá zkouška. Taková, jejímž cílem není testovat své schopnosti ve vakuu, ale v podmínkách blízkých reálnému zatížení. Poslední část protokolu tak jsou tréninky, které současně slouží jako testy Vašich limitů a nazývají se souhrnně Bojový výcvik.

Výsledky tohoto testování následně slouží k vytvoření Vašeho výkonnostního profilu v různých oblastech výkonu (a také profilu obecného), který Vám jednak vypoví o tom, ve kterých oblastech jste lepší a na které se musíte následně více soustředit, ale zejména, jak jste se za celý protokol zlepšili ve srovnání s hodnotami těchto testů před jeho začátkem.


 


 

Nelehké podmínky testování

Tvorbě každého protokolu předchází testování použitých postupů, principů a cviků. Část toho v protokolu zůstane (ta efektivní), zbytek je zrecyklován a použit jako hnojivo na mé zahrádce.

Není proto překvapením, že celé testování protokolu PT3 MIA trvalo téměř 3 měsíce. Nebylo to jednoduché testování. Během mého základního výcviku se do ČR přihnala vlna veder a já tak 4 týdny cvičil v teplotách nad 30 stupňů. Vedro ztěžovalo i večerní regeneraci a snižovalo chuť k jídlu, ale tím spíše se to podobalo reálným bojovým podmínkám někde v Afgánské poušti.

Svůj speciální výcvik jsem potom částečně absolvoval na Miami Beach, kde to bylo díky vysoké vlhkosti vzduchu a tréninku na slunci s vedrem ještě horší a při těchto trénincích jsem si sáhl na své absolutní dno a vyzkoušel si, jaké to je trénovat opravdu v tom nejvíce unaveném stavu (jaká to dovolená že?), což se pak odrazilo v poznání, že je potřeba trénovat také svou houževnatost a tedy že venkovní tréninky jsou možné a nutné v jakémkoliv počasí či povětrnostních podmínkách.

Svůj bojový výcvik jsem pak již musel spojit s natáčením cviků pro protokol, jeho tvorbou a také zvyšujícím se množstvím práce, což mi zase otevřelo obzory v tom,  že málokdo má na starosti pouze trénink a regeneraci a že je tedy také uměním zvládnout tyto náročné tréninky při svých klasických životních povinnostech, ať už jimi je práce nebo vojenský výcvik.


 


 

Stvoření jednotky MIA

Někdy počátkem září jsem oslovil všechny profesionální vojáky, kteří jsou zároveň klienty Performance training s tím, aby mi pomohli s tvorbou závěrečného videa pro protokol tak, že sami natočí svůj trénink dle PT nebo reálný armádní trénink se zbraněmi. Do výzvy se nakonec přihlásilo celkem 37 klientů PT z řad profesionálních vojáků, spadajících do desítky různých útvarů včetně 3. a 43. výsadkového praporu v Chrudimi, 4. brigády rychlého nasazení z Táboru, 73. tankového praporu z Práslavic, 74. lehkého motorizovaného praporu v Bučovicích, 8. jednotky Úkolového uskupení, elitních jednotek, účastníků aktuálních zahraničních misí v Afganistánu a Africkém Mali a jednoho kapitána. Ti tak dostali exkluzivní možnost stát se členy elitní jednotky MIA tím, že tento protokol absolvují.


 

adamcestlik[16-37-45]

Fotka z tréninkového videa našich vojáků v Afganistánů s protokolem Renegade of training, mě vážně potěšila


 

Čekal jsem všechno, jen ne, že mi doopravdy vojáci natočí své tréninky a tréninky s bojovým vybavením nebo záběry přímo z Afriky a Afganistánu, čímž jim tímto nevýslovně děkuji. Všechny záběry na hlavním videu jsou tedy autentické, nic není stažené někde z internetu.

Když jsem viděl, co pro mě vojáci udělali, rozhodl jsem se sám přiložit ruku k dílu a vydal jsem se spolu s hrdinou PT Vladimírem Štindlem a majitelem PPC ČB Dominikem Kodrasem do Lhenic v Jihočeském kraji, kde se nachází tréninkové centrum Elite Gym Lhenice Jaroslava Duchoně, profesionálního vojáka toho času na misi v Africe.

Tam oba zmínění absolvovali trénink pod mým vedením, při kterém skučeli jako malé děti a poprvé jsem viděl Vláďu brečet. Také jsme tam natočili scénu, u niž jsem se inspiroval z her Metal Gear Solid, při které se původně zamaskovaný voják odhalí jako náš hrdina (tímto děkuji manželce Jariho za zapůjčení vojenského vybavení a Vláďovi za uniformu).

Ve výsledku tak vzniklo (doufám, že pro všechny z Vás), zajímavé video, které mapuje jak můj reálný trénink dle protokolu PT 3.0 MIA v ČR a na Miami, tak trénink profesionálních vojáku armády ČR dle systému Performance training.


 

Z natáčení traileru MIA v Elite Gym Lhenice.

Z natáčení traileru MIA v Elite Gym Lhenice.


 

O protokolu

A stejně tak věřím, že tento protokol bude tím nejzábavnějším (i když pravděpodobně také nejtvrdším) tréninkem, jaký jste kdy zažili. Obsahuje totiž 53 rozepsaných tréninků, které jsou každý úplně jiný, ale přitom na sebe navazují dle pravidel postupné progrese. V jejich rámci zakusíte to nejlepší z deseti oblastí tréninku: od vzpírání a tréninku na kruzích, po šplh, běh a plavání. Cílem přitom je projít těmito tréninky, ale není dáno jak rychle. Na základě množství volných dní tak může protokol trvat 9 týdnů (6-7 tréninků týdně) nebo až 18 týdnů (3 tréninky týdně). To už si, stejně jako náročnost protokolu dle Vašich zkušeností a použité tréninkové vybavení, zvolíte sami.

Podrobnější informace o protokolu naleznete v tabulce níže, členové odboje jej pak mohou zakoupit se slevou v klientské sekci na pravé straně.

Mgr. Adam Česlík

Vůdce odboje

PT 3.0: MEN IN ARMS

Náročnost: Středně pokročilý – pokročilý MIA E
Délka: 9-18 týdnů
Cena: 1200kč
Cíle:

  • Naučit se produkovat maximální sílu i při značné únavě.
  • Vytrénovat své svaly, aby dokázaly pracovat déle a efektivněji.
  • Budovat maximální výbušnost, ale i schopnost podávat dlouhodobě stabilní výkon.
  • Rozvíjet vytrvalost a psychickou houževnatost.
  • Ovládnout své tělo na suchu, ve vodě, při běhu i šplhu.
  • Stát se schopným podávat maximální výkon ve všech oblastech a připravit se tak na jakékoliv překážky, které se mohou objevit v boji či životě.

Obsahuje:

  • 125 stran A4
  • 53 na sebe navazujících, jednotlivě rozepsaných tréninků, rozdělených do 8 fází.
  • 10 oblastí tréninku (od vzpírání, přes silovou gymnastiku po plavání).
  • Postupnou progresi, vedoucí od osvojení jednotlivých silových sportů až po jejich finální propojení.
  • Stanovení výkonnosti v jednotlivých silových sportech a vytvoření celkového výkonnostního profilu před a po ukončení protokolu.
  • Příručku přežití, obsahující teoretické pozadí o rozvoji jednotlivých tělesných systémů, typech tréninků, silových sportech a tréninkových proměnných.
  • Fotky provedení a praktické tipy ke 120 zahrnutým cvikům.
Popis:

Existuje rozdíl mezi klasickým tréninkem, kdy vytváříme často umělé podmínky pro produkci maximální síly (dlouhé pauzy, značná suplementace, předcházející regenerace) a reálným bojem či náročnými životními situacemi, kdy jsme často vystaveni těm nejtěžším zkouškám právě, když jsme na konci svých sil, neodpočatí a hladoví. Protokol PT3.0 Men in arms připravuje tělo na horší časy. Učí, jak efektivně využívat své energetické systémy, aby si navzájem pomáhaly, adaptuje tělo na stále zvyšující se zátěž a přitom rozvíjí i tělesné schopnosti v oblasti produkce maximální síly, výbušnosti, svalové, silové a metabolické vytrvalosti.

Jeho aplikací dokážete v rekordním čase získat výkonnost příslušníků Navy Seals. Protokol využívají také příslušníci Armády ČR.

Náhled protokolu:

Může se Vám také líbit

2 komentáře

  • Odpovědět
    Vladimír Štindl
    9.10.2015 at 17:30

    Krásná práce.! Bude mi ctí si to taky zkusit,abych již nikdy neukapl ani slzu 🙂

  • Odpovědět
    Filip Grznár
    11.10.2015 at 10:39

    Na pááááána! Ale salutovat budeš ty mě 🙂

  • Napsat komentář