Magnesium: Nejvíce deficientní minerál

Hořčík (magnesium) je u běžné i cvičící populace nejvíce deficientní (nedostatkový) minerál. Je to dáno jeho nízkým obsahem v potravinách (vlivem použitých  postupů při pěstování i kvalitě dnešní půdy), nadměrnou konzumací cukrů, obilovin, alkoholu, velkým fyzickým a psychickým stresem, nadužíváním léků a současným hektickým životním stylem. Dokonce i pokud jíte zdravě a magnesium pravidelně suplementujete, můžete mít jeho chronický nedostatek. Nevěříte? Tak si přečtěte mou vlastní zkušenost. Magnesium (Mg) je obsaženo ve všech tkáních a účastní se více než 360 biochemických reakcí, včetně proteinové syntézy a testosteronové produkce, inzulínové senzitivity, absorpce kalcia a regulace sympatiku. Závisí na něm doslova všechny tělesné systémy. pomáhá vypořádat se se stresem zlepšuje mozkové funkce souvisí s celkovým zdravím a pocitem osobní pohody zlepšuje kvalitu spánku bojuje proti úzkostem a depresím snižuje zánětlivost organismu pomáhá snižovat množství tělesného tuku zvyšuje anabolismus účastní se detoxikačních procesů, kdy pomáhá z těla odvádět těžké kovy, pesticidy, chemikálie a další toxiny účastní se také syntézy Glutathionu – nejúčinnějšího antioxidantu je součástí energetického metabolismu (aktivuje enzymy ATPázy, které souvisí s produkcí ATP (okamžité energie) při svalové práci) spolu s rostoucí náročností Vašich tréninků se zvyšuje i Vaše spotřeba magnesia. Nadměrná konzumace sacharidů, alkoholu, nadmíra stresu, hektický životní styl, to vše spotřebovává Vaše magnesium na úkor detoxikace, … Pokračování textu Magnesium: Nejvíce deficientní minerál