Performance training

Protokoly silové gymnastiky

Silová gymnastika, jakožto propojení silového tréninku a schopnosti ovládat vlastní tělo v prostoru (lokomoce), je jedním z hlavních pilířů systému Performance training.

tfw 1

 

Protože s ní většina klientů nemá předchozí zkušenost a protože neexistovala standardizovaná forma jejího osvojení mimo gymnastické spolky (kde se vyučuje její moderní a sportovní varianta), vznikl protokol Training for warriors 1, který v ucelené a lehce pochopitelné formě, představuje trénink prerekvizit a základů pro silovou gymnastiku tak, aby Vaše tělo postupně zesílilo svá slabá místa, naučilo se používat svalové skupiny pospolu a funkčně a získali jste základní orientaci v prostoru. K tréninku se používá pouze zem, stěna, stálky, bradla a hrazda a člověk jej tak dokáže zvládnout i  v teple domova (kdo v dnešní době ještě nemá doma hrazdu, ať zvedne zahanbeně ruku).

V navazujícím protokole TFW 2.1: Lord of the rings se následně do hry dostávají také gymnastické kruhy a náročnost tréninku je nově umocněna jejich nestabilitou. Obtížnost všeho, co jste se doposud naučili, se na nich zvyšuje a i když jste si mohli myslet, že už máte nějakou tu sílu, rychle Vám prokáží opak. Kruhy umožňují kombinovat jednotlivé cviky nad i pod nimi do sestav a získávat tak nové nástroje k pokroku.
Ve finálním protokolu TFW 2.2 Muscle-up testament Vás potom čeká cesta, jejíž cílem je provedení striktního muscle-upu na kruzích.

tfw-2-uvodni-2-cNechápejte mě však špatně, silová gymnastika není o dosahování pozic a cviků, ty jsou pouze odměnou, odrážející Vaší tvrdou práci. Platí zde proklamované, že cesta je Vašim cílem. A vy prostřednictvím cesty silové gymnastiky získáte mocný impulz pro přeměnu postavy, zvyšování síly, mobility, flexibility, schopnosti stabilizace i lokomoce. Toho následně využijete v klasickém tréninku s externí váhou, sportu (zejména těch bojových) i běžném životě.

Protokoly silové gymnastiky Vám navíc otevírají dveře k nejpokročilejším protokolům systému Performance training, které se zaměřují na maximální výkon a kde je silová gymnastika běžnou součástí tréninku.
S tréninkem silové gymnastiky je vhodné začít po absolvování alespoň jednoho protokolu PT 1.0 a snížení tělesného tuku pod 10-12% (z důvodu toho, že čím více tuku na sobě máte, tím těžší pro Vás cviky silové gymnastiky budou).

ČLÁNKY O SILOVÉ GYMNASTICE:

Úvod do světa silové gymnastiky

Proč je silová gymnastika tak účinná

Proč cvičit na kruzích

 

Může se Vám také líbit

Žádné komentáře

Napsat komentář