Performance lifestyle

4 typy snídaně dle PL 3.0

JÍST ČI NEJÍST SACHARIDY?
JÍST HODNĚ JÍDEL NEBO TŘEBA JEN DVĚ?
SNÍDAT SACHARIDY, PROTEIN NEBO PRIMÁRNĚ TUKY?

Tyto a mnohé další otázky dnes a denně zaměstnávají mysl desítek tisíc lidí v našich zemích a přivádějí peníze trenérům a výživovým poradcům do stále více rozrůstajícího se fitness průmyslu.
Vzhledem k dnešní hektické době není divu, že se většina lidí dříve či později přikloní k některé názorové škole, která hlásá, jak by mělo vypadat ideální stravování:

Někteří lidé se tak stanou zapřisáhlí zastánci low carb stravování, ketogenní diety nebo palea a jiní budou naopak stát na straně vysoce-sacharidového kulturistického jídelníčku, sacharidových vln či prostě jen nějaké formy carb back loadingu.
A nemusíme přitom hovořit pouze o vhodnosti či nevhodnosti sacharidů, ale také například o frekvenci jídel, o tom, jak by měla vypadat snídaně, o poměrech makroživin či o tom, které potraviny jsou pro nás dobré a které nikoliv.
Dalo by se říci, že názorů na správné stravování existuje stejně hodně jako lidí, kteří o nich hovoří.
Situaci přitom neulehčuje ani internet, kde dokážete najít pro i proti (vědecké i empirické) pro každou jednotlivou dietu či styl stravování.

Jaká je pak tedy pravda?

Pravda je taková, že na základě genetické predispozice (odkud pocházejí Vaši předci) a aktuálního nastavení hodnot Vašeho organismu (v podobě hormonů, kvality trávení, intolerancí a dalších) potřebují různí lidé pro optimální zdraví i výsledky RŮZNÉ STYLY STRAVOVÁNÍ.

A to je také důvodem, proč se na půdě stravovacího systému Performance lifestyle 3.0 setkávají desítky diet i forem stravování, které se používají s ohledem na dispozice a cíle daného klienta.

Na obrázku níže tak můžete vidět příklad 4 forem snídaně pro 4 různé klienty, kteří se liší z hlediska procenta tělesného tuku, hormonálního nastavení, cíle a tedy také protokolu, který aplikují:

1. Accai bowl – vysoce sacharidová snídaně s vysokým glykemickým indexem.
2. Omeleta z vaječných bílků a brokolice se sýrem cottage – vysoce proteinová snídaně s nízkým podílem nasycených tuků.
3. Steak, ořechy a vejce – vysoce proteinová snídaně s vysokým podílem nasycených tuků a cholesterolu.
4. Varianta bez snídaně, pouze stimulanty (v tomto případě předtréninkovka, protože následoval trénink).

 

 

Více o celé této problematice, dialektickému přístupu ke stravování z pohledu PL 3.0 a vše o hormonech a tom, jak naše tělo funguje i jak jej ničí současná civilizace se dočtete v nové knize:

PL 3.0 Efektivní postupy pro přeměnu postavy

Může se Vám také líbit

Žádné komentáře

Napsat komentář