Performance lifestyle

4 typy snídaně dle PL 3.0

Otázky ohledně způsobu stravování, jako je poměr jednotlivých makroživin, frekvence jídel a další faktory, jsou v současnosi tématem číslo jedna většiny lidí. Díky trenérům a výživovým poradcům jsou pod neustálou palbou diet a doporučení, některých méně, jiných více pravdivých. Vzhledem k dnešní hektické době tak není divu, že se dříve nebo později většina lidí přikloní k jedné z názorových škol a svou pravdu tvrdě hájí před ostatními.

Někteří jsou tak zarytými zastánci low carb stravování, palea, nebo keto diety, jiní se drží sacharidových vln, kulturistických jídelníčků nebo nějaké formy carb loadingu. Svá přesvědčení pak pochopitelně aplikují i na snídani, které se obecně přisuzují mnohé vlastnosti, ať už zázračný vliv na celé zdraví, schopnost hubnout nebo vůbec vydržet celý den v bdělém stavu.

Jaká je ale pravda?

Pravda je taková, že na základě genetické predispozice (odkud pocházejí Vaši předci) a aktuálního nastavení hodnot Vašeho organismu (v podobě hormonů, kvality trávení, intolerancí a dalších) potřebují různí lidé pro optimální zdraví i výsledky RŮZNÉ STYLY STRAVOVÁNÍ, potažmo různé formy snídaně.

A to je také důvodem, proč se na půdě stravovacího systému Performance lifestyle 3.0 setkávají desítky diet i forem stravování, které se používají s ohledem na dispozice – somatotyp a tréninkové cíle daného klienta.

Na obrázku níže tak můžete vidět příklad 4 forem snídaně pro 4 různé klienty, kteří se liší z hlediska procenta tělesného tuku, hormonálního nastavení, cíle a tedy také protokolu, který aplikují:

1. Vejce na různé způsoby pro maximální sílu, ale i spalování tuků.
2. Acai bowl s vysokým podílem sacharidů a antioxidantů pro mentální výkon, nebo při zvýšené potřebě sacharidů pro získání svalové plnosti.
3. Steak a vejce – vysoce proteinová snídaně s vysokým podílem nasycených tuků a cholesterolu pro svalovou hypertrofii a výkonnost.
4. Varianta bez snídaně pouze s yerba maté pro přerušované půsty či ranní trénink.

Je třeba podotknout, že snídaně by měla být volena také s ohledem na aktuální fyzický stav a potřeby, její podoba se tedy může čas od času lišit.

Více o celé této problematice, somatotypech a individuálním přístupu ke stravování a optimalizaci životního stylu naleznete v protokolu Performance lifestyle: Strarter pack

 

Může se Vám také líbit

Žádné komentáře

Napsat komentář

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.