Proč lze současně nabírat svalovou hmotu a spalovat tuk?

Na rozdíl od běžného kulturistického a fitness přesvědčení o neslučitelnosti současného spalování tuků a budování svalové hmoty, je pro lidské tělo zcela přirozené vykonávat při dostatečné fyzické zátěži obojí najednou. V tomto článku se podíváme na to, jak jsou tyto děje na hormonální úrovni provázané a čím je nastartovat. V článku se pak dále dočtete: Proč neplatí kalorická teorie o energetickém příjmu a výdeji a jeho vlivu na přeměnu postavy. O neefektivnosti střídání objemové a rýsovací fáze. Kde se tyto mýty o stravě a tréninku vzaly. O anabolickém paradoxu, který nám je pomůže vyvrátit. Které hormony souvisí s nabíráním svalové hmoty a které se spalováním tuků. O možnostech jejich ovlivňování. A o tom, jak může stejný tréninkový protokol vést u jednotlivých klientů k různým výsledkům, odvíjejícím se právě od Vašeho hormonálního nastavení. Začněme ale pěkne popořadě, představením současného převládajícího názoru ve fitness a kulturistice: Ať již se vydáte na půdu vysokých škol, trenérských kurzů II. třídy, za respektovaným kulturistickým trenérem, lokálním fitness guru či Instagramovou bikiny modelkou, je docela pravděpodobné, že jako jednu z prvních informací dostanete poučení o tom, že lidské tělo dokáže buď nabírat svalovou hmotu NEBO spalovat tuk. Tedy pouze jeden z těchto dějů současně, což je dáno údajně tím, jak lidské tělo … Pokračování textu Proč lze současně nabírat svalovou hmotu a spalovat tuk?