Performance training

Trénink maximální výkonnosti v Dubaji

V lednu 2017 jsem měl tu možnost několik dní trénovat v Dubajském tréninkovém centru TK MMA Fitness, které je pro mě nejlepší posilovnou na světě.

Nejenže obsahuje všechno  možné i nemožné vybavení na klasický a silový trénink, ale také rozlehlé prostranství s asi 50ti metrovou dráhou, kde můžete tahat prowler, strongman vybavení nebo prostě jen běhat, dále MMA ring a bazén a to prosím vše v 9. patře mrakodrapu na otevřené terase, takže můžete cvičit na slunci a kochat se u toho neuvěřitelným panoráma okolních mrakodrapů.

Více o stravování, suplementaci a možnostech cvičení se dočtete ve článku Performance training v Dubaji.

PERFORMANCE KOMPLEXY

To, co je na přiloženém videu zajímavější, je však představený trénink. Ten spadá do specializace na maximální výkonnost (v systému PT máme 4 hlavní cíle: tuk (vytrvalost), svalovou hmotu, sílu a právě performance), konkrétně do její nejvyšší úrovně, kdy v rámci supersérií propojujeme jednotlivé silové sporty a takovému propojení pak říkáme Performance komplexy. 

Rozlišujeme přitom 6 úrovní obtížnosti těchto komplexů, kde na videu je představena ta nejvyšší. Aplikovaný komplex má podobu:

  1. ATG Squat, 2-4 opakování, 3s negativní fáze, 1s pauza ve spodní pozici.
  2. Farmers walking, 20-30 metrů.
  3. Údery kladivem do pneumatiky (15 kg) 10 + 10
  4. Převracení pneumatiky 6-8 x
  5. Medball toes to bar 12x
  6. DB seated Comerford curls.

Počet sérií a pořadí a typ cviků se mohou lišit. Nejde ani tak o trénink specifických komplexů, jako schopnost být připraven na cokoliv a umět produkovat maximální sílu nejen v rámci izolovaných sérií za optimálních podmínek, ale vždy a všude.

Abyste z takových komplexů dokázali něco vytěžit, musíte se k nim samozřejmě postupně propracovat – zvládnout jednotlivé silové sporty a typy výkonnosti.

S postupnou progresí při zvyšování maximální výkonnosti / performance Vás již brzy seznámí nové tréninkové protokoly Performance training, které završí pomyslnou 5ti letou cestu, která započala v roce 2013 vydáním prvního protokolu a současně provedou restart celého tréninkového systému.

 

Adam Česlík

Může se Vám také líbit

Žádné komentáře

Napsat komentář

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.