Optimalizace zdraví Performance lifestyle

Jakou zvolit formu magnézia?

Jednotlivé formy magnézia se liší nejen ve své vstřebatelnosti (kolik se ho skutečně dostane do těla), ale také v projímavosti a především pak využitelnosti, tedy kde a jak Vaše tělo magnézium zužitkuje.

 

1. Anorganické formy:

Magnézium sulfát, laktát, chlorid, karbonát a oxid mají nízkou vstřebatelnost, vysokou projímavost a/nebo velice nízkou využitelnost v těle. Proto je dobré se jim vyhýbat, což není vůbec snadné, protože jsou obsaženy ve většině produktů v lékárnách i klasických fitness suplementech.

 

2. Magnézium citrát:

Má vysokou biodostupnost, ale je projímavé, řadě lidí nesedí a díky navázání na citrátovou sůl se dostává spíše do citrátového cyklu a souvisí s produkcí energie. Nevykazuje tedy tlumivé efekty magnézia, které většinou požadujeme. I přesto najde své využití a dlouho jsem jej doporučoval jako hlavní formu pro veřejnost (kvalitnější formy vždy šetřím pro klienty PL).

 

3. Organické (chelátové) formy:

V nich je magnézium navázáno na aminokyselinu, která zvyšuje jeho vstřebatelnost i využitelnost a zabraňuje zátěží trávicí soustavy. Za nejlepší formu v poměru cena / výkon, kterou mohou užívat úplně všichni bez ohledu na genetické rozdíly (na rozdíl od jiných forem) je MAGNEZIUM BISGLYCINÁT.
Na připojeném obrázku naleznete charekteristiku magnézia bysglicinát. Performance magnesium, které obsahuje 400 mg na kapsli včetně aktivní formy vitamínu B6 (P5P), která rapidně zvyšuje jeho využitelnost (takže se pak dávkuje méně), naleznete na brainmarket.cz

 

Může se Vám také líbit

Žádné komentáře

Napsat komentář