Performance lifestyle Performance podcast Potraviny

GAME CHANGERS, VEGANSTVÍ, CARNIVORE DIET, KVALITA POTRAVIN, Q&A (PERFORMANCE PODCAST #6)

V novém Performance podcastu #6, který je prvním z nepravidelné série o stravování, se podíváme na stále ještě poměrně horké téma dokumentu The Game changers a veganství, dále na protipól v podobě masožravé Carnivore diet, a obecně se budeme bavit o tom, jak mikroživiny a kvalita potravin ovlivňují naše zdraví více než množství makroživin.

V první části se více než samotnému dokumentu Game changers budeme věnovat veganství a tomu, jaké jsou výhody čistě rostlinné stravy, stejně jako jaké mohou být její rizika, především nutriční nedostatky, které mohou vznikat, pokud nevíte, co si na veganství ohlídat. Řekneme si také, jak je vhodnost veganské stravy vázána na prostředí ve kterém žijeme, stejně jako naší individualitu (někdo na něm prostě fungovat nebude).

Nezůstaneme ale pouze u veganství a podíváme se i na druhou stranu barikády, konkrétně Carnivore diet, kde se pro změnu zase jí pouze maso. Tato dieta se u nás už před rokem dočkala značné popularizace především mezi lidmi s chronickými střevními potížemi či autoimunitou. Je ale opravdu vhodným řešením? I u carnivore diet se podíváme na nutriční nedostatky, stejně jako potenciální rizika.

V podcastu se pak celkově zaměříme na důležitost mikroživin a to, jak ovlivňují naše zdraví, a proč je kvalita potravin před počítáním maker. Uprostřed se pak dočkáte také rychlých otázek a odpovědí, které jste mohli pokládat ve stories.

V tomto podcastu zjistíte:


 

0:00 – Představení tématu

1:21 – The Game Changers

    • Manipulativní forma podání (marketing, střih, Netflix).
    • Cílová skupina (lidé, kteří se v tom neorientují).
    • Vytržení z kontextu.

11:05 – Veganství

  • Není vhodné pro každého
  • 13:14 – Proč často lidé ze začátku vidí pozitivní změny.
  • 14:45 – Problém studií porovnávajících veganství a SAD (junk food americké diety).
  • 15:38 – Veganská past 
    • Po 2 – 3 měsících pozitivních změn (vč. spalování tuků, protože se navýší thyroidní hormony), se začnou objevovat problémy.
    • Dave Asprey o veganské pasti: https://www.youtube.com/watch?v=2NC9oo0wfsg
    • Během toho výměna nasycených tuků v buněčných membránách za omega 6.
    • Obranný systém rostlinných potravin: Lektiny („rostliny mohou zabíjet“).
  • 21:23 – Veganství a poměr omega 6 : omega 3
    • Omega 6 nahrazují omega 3 a nasycené tuky v buněčné membráně, snižuje se efektivita buněčné membrány:
      • Zhoršuje se propustnost živin do buňky (kyslík, glukóza..) a odvod odpadních látek z buňky ven.
      • Zdravý poměr mezi 4 : 1 – 2 : 1.
      • Lidé v USA dnes běžně 50 : 1 (při klasickém stravování).
    • Vzniká prozánětlivé prostředí v organismu (horší hojení ran + systémová zánětlivost).

41:46 – Otázky a odpovědi z Instagramu

47:14 – Carnivore diet

  • Extrémistické vyřazení téměř všech potravin vs komplexní přístup Performance Lifestyle (Leaky Gut)
  • 57:38 – Extrémní stravování postavené kolem persony a moderní akolyté
  • 1:02:43 – Co chybí v Carnivore diet
  • 01:07:09 – Příklad z rostlinného světa superlátek
    • Ukázková kapitola zdarma ze Superlátek (dostupná pro klienty ve skupině PL na Facebooku).
  • Studie

1:11:25 – Rozuzlení

  • To nejlepší z obou světů – omnivorství.
  • Kvalita potravin na prvním místě.
  • Kompletní přehledy potravin včetně rozdělení podle sezóny v PL: Fat burning protokol 2.0.

 

 

Může se Vám také líbit

Žádné komentáře

Napsat komentář

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.