Neurotransmitery a psychika Performance lifestyle

Jak správné dýchání ovlivňuje zdraví + dechová technika (video)

Dech je život! Pro naše zdraví je extrémně důležitá nejen kvalita vzduchu, ale také kvalita našeho dýchání.

Mělké dýchání do plic, vede k aktivací sympatiku a nadměrné stresové reakci, plus narušení správné tonizace svalů, postury a centrální i lokální hypoxii (nedostatku okysličení těla), což je pak ráj pro patogeny.

Pro celkové zdraví je proto důležité, naučit se dýchat bránicí, s klidem, hluboce a nosem. To je také důvodem, proč klienty Performance učíme v rámci ranní a večerní rutiny provádět různá dechová cvičení, nebo pracujeme s dechem i během tréninků (viz. Fat burn 2.0 protokol). Existuje nepřeberné množství dechových technik a metod, řada z nichž navazuje na jogínskou tradici, pranajamu, a další původní „dechové“ směry.

Tyto techniky mohou sloužit k uklidnění nebo aktivaci, okysličení nebo naopak simulování hypoxie. Zvyšování O2 nebo naopak CO2. Okysličení těla nebo jen mozku. Práci s kundalini, tantrou, chi a dalšími typy energií (podle tradice). A nebo dokonce dosahování rozšířených a transcedentních stavů, zejména pokud jsou spojeny se současnou meditací. Zde patří např. Holotropní dýchání vytvořené našim rodákem Stanislavem Grofem.

Pokud se chcete o všem tomhle a mnohem dalším dozvědět více, tak se buď můžete stát studenty Univerzity PL (od dubna registrace) nebo se zúčastnit našeho speciálního letního workshopu (více info ve skupině), který bude pouze pro naše klienty.

Na videu můžete vidět mé Kalifornské „soustředění“, o kterém si také více můžete přečíst ve skupině. Uprostřed pak několik záběrů od Esalenu, spirituálního centra USA, kde se na dechové (i jiné) workshopy sjíždějí lidé z celého světa, a v poslední části pak záběry z letošní Univerzity PL.

 

 

DECHOVÉ CVIČENÍ PRO ZVÝŠENÍ RANNÍ ENERGIE: Breath of fire

Charakteristikou životního stylu běžného člověka je v dnešní době bohužel až příliš často „nadměrný stres“. Bavíme se tady o stresu fyzickém, chemickém i emočním, které všechny oslabují fungování našeho těla, snižují imunitu, berou nám energii a hlavně mají detrimentální vliv na naší psychiku. A proto neuškodí ukázat si jednu ze strategií, jak zvyšovat svou odolnost na stres, jak zvyšovat své radiální zdraví, a jak pomáhat s depresemi. A tím je práce s dechem.
Na videu se podíváme na jednu pokročilejší dechovou techniku zvanou Dech ohně (v mojí modifikaci), kterou můžete zařadit v rámci ranní rutiny místo jednodušší varianty představené v protokolech.

 

Enjoy your breath, enjoy your life!

Adam Česlík

Může se Vám také líbit

Žádné komentáře

Napsat komentář

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.