Coronavirus Optimalizace zdraví Performance lifestyle

Speciál Koronavirus: Rady, postupy návody (průběžně aktualizováno)

Na této stránace najdete příspěvky z našich sociálních sítích, kdy přinášíme aktuální postupy, informace a rady, jak v aktuální situaci posilovat svou imunitu, psychiku, soběstačnost, a co dělat, když se nakazíte koronavirem.

Celé roky Vás usilovně informujeme o vědeckých studiích a metodách naturální optimalizace zdraví: Od cirkadiánního rytmu, přes mikrobiom, kvalitu stravování, využívání přírody i nejmodernějších technologií, psychické optimalizace i spirituálních technik. A nyní je na čase to vše zužitkovat ve svůj prospěch!

Pokud se Vám bude článek líbit, a chcete podpořit naši práci, můžete tak učinit přes tento odkaz, nebo zakoupením kteréhokoliv z našich produktů (knihy a protokolyvideo-přednáškytrénink).



Čtěte jako první:
10 praktických kroků, co dělat při podezření na onemocnění:


😷Když se u Vás objeví příznaky nemoci (jakékoliv), tak především zachovejte klid, neumíráte, a hlavně zůstaňte doma. Bez ohledu na ověření testem to berte, jakože jste nemocní, a tedy i infekční. V rámci toho udělejte několik kroků:

  1. Sepište si, s kým jste byli v kontaktu předešlý týden (kdy už jste byli infekční), respektive, na kterých místech jste se vyskytovali. Lidi, na které máte kontakt, informujte, že by mohli být také nakažení. Zbytek můžete předat hygienické stanici / příslušným úřadům, pro další šetření.
  2. Přestaňte sledovat zprávy, a začněte se věnovat tomu,  abyste udělali maximum pro své zdraví: Od kvalitní stravy a spánku, přes blokaci stresorů (proto ty zprávy) i modrého světla před spaním (pro srovnání cirkadiánního rytmu), až po vitamin C, vystavování se slunci (byť v okně), pití horkého čaje s medem, vypocení se atd. Proč jsou tyto zdánlivě triviální faktory důležité zjistíte v novém článku / podcastu.
  3. Všechny informace a podrobný postup co dělat a nedělat najdete prakticky shrnuté v následujícím PDF manuálu.
STÁHNOUT MANUÁL

 


PODPOŘIT NAŠI PRÁCI

Prof. Krčméry – koronavirus zvládneme a již v květnu se vrátíme k běžnému životu


Doporučuji s rozhovor s profesorem Krčmérym, který je odborník na tropické nemoci a sám pracoval proti malárii, ebole, zažil SARS v Hongkongu (2003) a je v kontaktu s předními světovými epidemiology, kteří zažili a pomáhali v nejhorších světových pandemiích.

Jeho názory a predikce jsou překvapivě pozitivní, kdy hovoří o tom, že začátkem května by se mohlo podařit pandemii zastavit (na základě jeho zkušeností a příkladů např. se SARS, kde je vyšší nakažlivost i mortalita).

Hovoří o tom, že bychom neměli dělat prognózy podle Itálie, ale např. podle Hongkongu, který je ve stejné vzdálenosti od epicentra, jako my od Itálie.

V rozhovoru dále hovoří o tom, proč jsou mladí lidé schopni vyléčit se doma.
Že je rozdíl mezi počtem nakažených (epidemiologicky) a nemocných (klinicky).

Dále informuje o dvou strategiích pro boj s pandemií, kdy aktuálně v ČR i na SR používáme tu první: Izolace a karanténa.
Ve chvíli, kdy choroba překročí určité mantinely (což se u nás ještě nestalo, protože jsme relativně rychle zavedli karanténu), tak je při pandemiích běžné přistoupit ke strategii „kolektivní imunity“, kdy jsou do karantény umístěni staří a nemocní lidé, a zbytek populace se léčí doma (pokud nemají komplikace).

A také se dozvíte o tom, že kromě remdesiviru existuje několik antivirálních léků (Aluvia, Chloroquine), které se používají už 20 – 30 let, a fungují i proti koronavirům, jen na COVID-19 nejsou schváleny, a tak je potřeba to pouze odklepnout.

Extrémně zajímavé pak je uvedení, že v Číně se testuje plejáda léků z Tradiční čínské medicíny, které mohou být efektivní (jsou už na to i studie, na které jsem včera koukal), ale k nám se tyhle informace nedostanou, protože obecně tyhle medicíny neuznáváme.

Jako příklad z jiné oblasti uvádí objev efektu přírodní látky artemisininu, nejefektivnějšího léku na malárii, za který Čínská vědkyně obdržela Nobelovu cenu, ale ani to nepřesvědčilo FDA, aby jej schválila k použití v USA (byť se ve světě používá). https://cs.wikipedia.org/wiki/Artemisinin

Za mě skvělé a informativní video od odborníka v dané oblasti a spousta skvělých informací.

 

Vytvořte si roušku s ochrannými oleji po vzorů morových zlodějů


Když ve 14. století drancovala Evropu černá smrt, nejděsivější mor v dějinách, který vyhubil přes jednu třetinu obyvatel Evropy, tak se rozšířilo drancování domů zemřelých lidí.

Skupinka zlodějů okolo francouzského města Marseilles však moru zdatně odolávala a okrádala opuštěné domy. Při jejich zatčení byli pod hrozbou smrti přinuceni vyzradit své tajemství.

To spočívalo ve využití starého přírodního receptu, který se datuje minimálně do poloviny 13. století, a který spočíval v tom, že se některé byliny jako rozmarýn, levandule, hřebíček, anýz a eukalyptus nechaly macerovat ve vinném octu a následně se přidal stařený česnek. Po několika dnech louhování na slunci se tato tinktura přecedila a lupiči si do ní močili šátky, které měly obmotány kolem obličeje.

 To mě inspirovalo k řešení, které je dnes s povinným zavedením roušek více než aktuální:

Většina lidí nemá respirátory ani masky (které jsou stejně na pár hodin a musí se dezinfikovat nebo měnit), ale každý má doma nějaký látkový kapesník nebo šátek.

Ten sám o sobě chrání především před tím, abyste nakazili ostatní (a proto se spoléhá na to, že když ho budou mít všichni, nákaza se zastaví, což z mého pohledu stejně nepomůže).

Můžete tohle řešení ale upgradovat a využít starobylou moudrost našich předků. Do šátku vložte papírový kapesník (který má sám o sobě daleko lepší filtrační schopnost) a na ten nakapejte cca 5  kapek některého (ideálně ale kombinace 2-3) z esenciálních olejů, které mají antivirové působení.

💡Nejvíce dostupný pro většinu lidí přitom bude oregánový olej, který je často znám spíše pro své antibakteriální efekty.
Jak už jsem zmiňoval ve videu pro klienty, tak carvacrol a thymol spolu s dalšími látkami však mají také efekt antivirový.

K němu pak můžete přidat kterýkoliv z těchto:
eukalyptový olej
rozmarýnový olej
ravintsara
palo santo
sage / šalvěj
či dokonce rozmělněný česnek

Kromě toho si z uvedených bylin můžete vyrobit vlastní verzi „zlodějského octu“ tím, že necháte byliny a česnek macerovat pár dní ve sklenici na slunci.

Více o starobylých taktikách proti virům, bakteriím a na posílení imunity najdete v knize Superlátky, kde najdete 40 + 20 látek a přes 1000 studií. www.risebyperformance.cz/superlatky

PS: Jen pro upřesnění, mor byl původů bakteriálního, koronavirus virového, proto nemůžeme použít stejnou formuli jako tehdy lupiči – tedy např. přímo kapky thieves. V příspěvku jsou uvedeny pro nás aktuální oleje.

PS2: Užívání esenciálních olejů má svá pravidla! Pro inhalaci využijte kombinaci dvou až tří olejů a od každého použijte 1, maximálně 2 kapky. EO by se následně neměl dotýkat vašeho obličeje – pokud máte vysoký tlak, nebo naopak velmi nízký tlak, jste těhotná žena, nebo chcete používat EO u dětí, napište a my vám potvrdíme, jak je vhodné dané oleje užívat (a jestli vůbec!)

Jak funguje naše imunita při boji s viry?


Imunita je poměrně složitý a velmi komplexní systém, který má za úkol nás chránit před nebezpečím z vnějšku i zevnitř. V současné situaci je přitom dobré pochopit základní rozdělení imunity:tedy na imunitu

  • vrozenou (nespecifickou)
  • získanou (specifickou)

Do vínku nám byla dána logicky ta vrozená – sada mechanismů, jako je zapojení sliznic a produkce hlenu, zánět, zapojení lymfocytů, NK buněk apod., určených pro nalezení a zlikvidování patogenů. Taková čistka se však navenek manifestuje jako nemoc – zvýšená teplota nebo horečka, pocení, bolest. To, že se se nemoc projeví je tedy dobrá známka toho, že tělo s patogeny bojuje.

Na základě takto prodělaných nemocí se potom buduje imunita získaná. Tělo si proti patogenům vytvoří specifické zbraně – antigeny a při opakovaném vystavení patogenům už cílí na jisto. Aktivace specifické imunity (kde figurují hlavně B- a T- lymfocyty) sice trvá o něco déle, její účinnost je ale velmi dobrá.

Díky získané imunitě tak nemusíte marodit při každém kontaktu s patogenem (to byste totiž dost možná nedělali nic jiného), ale celou řadu potenciálních problémů dokáže vaše imunita vyřešit „v ústraní“, aniž byste si to sami vůbec uvědomovali.

Jak posilovat imunitu, nebo produkci NK buněk, které jsou poměrně klíčové v boji s virovými infekcemi? Na toto téma najdete zde na blogu risebyperfromance dva články včetně podcastu.

➡️ risebyperfromance.cz/virus
➡️ risebyperformance.cz/virus2

Proč se nestresovat, a jak sjíždění sociálních sítí a novinek ovlivňuje imunitu?


Jedním z aktuálně nejhorších problémů je, že lidé celé dny sedí u zpráv, televize a sociálních sítí a cíleně vyhledávají informace o koronaviru.

Tím si zvyšují dopamin, adrenalin a ze stresu i kortizol, a jejich mozek se pak na vyhledávání a požírání „novinek“ o viru stává závislý. Ano někdo tuhle energii může využít pozitivně a proaktivně a šířit osvětu, správné názory, a podobně.

Zbytek se ale dostává do začarované smyčky, kdy většinu své energie upíná k negativnímu tématu, se kterým potom rezonuje.

Díky tomu na podvědomé úrovni vzniká strach z neznámého nepřítele, zveličování důsledků na zdraví, ekonomiku i osobní život. A to pak může vést ke strachu, agresi, hledání viníků, obracení pozornosti na špatné věci v životě a obírání se o životní energii.

To vše pak vede k tomu, že člověk místo toho, aby měl energii na věci, které vylaďují naše mozkové vlny a snižují tím stres a stresové hormony, tak je posiluje, což má prokázaný negativní efekt na imunitu.

Paradoxem nadměrného zaobírání se a stresování virem je tak dobrovolné snižování imunity, a zvyšování negativního prožívání současného života.

Jak na to? Naordinujte si přesně vyhraněný čas, kdy zkouknete aktutální informace o koronaviru, minimalizujte expozici sociálním sítím, pokud máte kolem sebe nějaké lidi soustřeďte se více na ně, pokud jste v izolaci soustřeďte se více sami na sebe. A tak jako tak pokaždé, když Vaše pozornost či nenechavé ručičky sklouznou k sociálním sítím a hledání informací o viru, nadechněte se buďte více přítomní, a vraťte se k zakoušení přítomnosti a orientaci na to, co je důležité (např. to že musíte chodit do práce a odvádět ji efektivně, nebo pomáhat a být tady pro druhé atd.).

Pobyt venku na slunci, ideálně spojený s dechem a meditací je v současné chvíli největším lékem jak na psychiku, tak pro imunitu (nějaké studie jsem dával již včera do stories, připnuto v tématu koronavirus – vyplatí se průběžně sledovat).

O to více zamrzí „karanténa“, která není nakonec tak přísná, a pokud nemáte zahradu nemusíte smutnit, protože je i tak možné jít mimo lidi do přírody.

 

NK buňky – přirození zabijáci pracující pro náš imunitní systém


NK buňky (natural killer cells) jsou těžkou artilerií, kterou naše tělo v rámci vrozené imunity používá k ničení buněk napadených viry.

V rámci evoluce života na zemi to byl neustálý boj mezi vývojem mnohobuněčného života a viry. A jak jsme jim postupně procházeli a neustále se zdokonalovali, zdokonalovala se i naše virová obrana.

Historie tohoto odvěkého západu je nesmazatelně zapsána v naší DNA (až 97% DNA je virového původu, zbytek jsou naše geny).

  • NK buňky jsou typem lymfocytu, a jsou kriticky důležité pro naší imunitu. Jsou produkovány v morku kostí, lymfatických uzlinách, slezině, mandlích, brzlíku a dalších místech.
  • NK buňky jsou aktivovány cytokiny, které rozpoznají nepřítele, ať už je to buňka napadená virem, bakterií nebo je to rakovinnná buňka.

Studie přitom ukazují, že lidé s nižším množstvím NK buněk častěji trpí na virová onemocnění (jako chřipka), rakovinu, revmatoidní artritidu či lupus.

NK buňky vytvářejí faktory jako jsou interferony nebo TNA-Alfa, které mají schopnost narušovat membrány poškozených buněk a způsobit tím jejich smrt tak, aby se virus nemohl dále šířit (buňka se zničí v apoptóze).

Důležité je vědět, které základní faktory snižují množství NK buněk a mohou být proto nyní rizikové:
Kouření, alkohol, mariuhana, opiáty a další toxiny.
Chronická tělesná zánětlivost (diabetes, kvo onemocnění)
Přísné diety a nedostatek kalorií (při deficitu se objevují častější virové infekce), kdy je tělo oslabeno nebo na druhé straně přejídání.

Kromě toho ale známé i strategie, jak optimalizovat množství NK buněk:
Melatonin, a tedy zdravý cirkadiánní rytmus.
Kurkumin, omega 3, stařený česnek.
Emblika lékařská, eleutro (sibiřský ženšen), echinacea.

Pokud přitom člověk nežijě zdravě tak, aby maximalizovat imunitu, tak samozřejmě tyhle suplementy nepomohou.

NK buňky jsou pouze navíc pouze jednou částí rovnice naší vrozené imunity a ničení virů. Více můžete zjistit ve video-článku / podcastu, který najdete na www.risebyperformance.cz/virus nebo na podcastových platformách.

Může se Vám také líbit

Žádné komentáře

Napsat komentář

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.