Performance lifestyle

Světlo, teplota, voda a další základní principy PL #1

Principy performance vydáváme postupně na sociální sítě, a místo přesných návodů nebo praktických tipů se jedná o základní koncepty a myšlenky celého systému PL, které se pojí s optimalizací životního stylu, stravování, tréninku, suplementace, ale i psychiky a celkového myšlení. Stejně jako samurajové dodržovali své kodexy, tak i vy můžete morálním dodržováním performance principů značně upgradovat svůj život.

 


Princip #1 – Blokuj modré světlo a srovnej tím cirkadiánní rytmus

Blokací modrého světla alespoň 90 minut před spaním značně upgradujete svou energii během následujícího dne, a dlouhodobě i své zdraví.⁠

Modré světlo dává přes oko mozku signál, že je den, a to pak posunuje přirozený 24 hodinový cirkadiánní rytmus, na který je vázána mimo jiné i imunita.⁠

Nejhorším zdrojem modrého svěla před spaním jsou doma LED televize a displeje mobilů / notebooků.⁠

Pokud se na ně díváte až do chvíle těsně před spaním, a je jedno, jestli sledujete Netflix, hrajete nového Dooma, píšete si na Tinderu nebo koukáte na přednášku Performance lifestyle, tak dochází k narušení cirkadiánního rytmu, a tím i celkové výkonnosti a zdraví.⁠

Podle nových studií se tak ukazuje, že světelná hygiena může být důležitější než to, co jíte.

 


Princip #2 – Adaptuj se na extrémní teploty

Extrémní teploty, ať už nízké, nebo vysoké nejsou našim nepřítelem. Naopak.

Člověk si za poslední dekády zvykl pobývat celoročně v konstantních teplotních podmínkách, což se v mnoha studiích ukazuje, jako jeden z možných negativně působících faktorů podporujících rozvoj civilizačních onemocnění.⁠

Opět se jedná o odklon od naší přirozenosti, kdy člověk s tím, jak se střídaly roční doby, byl vystaven proměnlivých povětrnostním podmínkám.⁠

 


Princip #3 – Nebuď závislý – na kávě, sociálních sítích, ani lidech

Každý máme neuvěřitelný potenciál a kapacitu, ale také slabiny, v podobě tendence vytvářet ve svých životech smyčky a závislosti.⁠

Asi nikdo z nás nechce být závislý na drogách, alkoholu, nebo automatech, existují ale i další, méně okaté závislosti, které mohou kvalitu našich životů pomaličku nahlodávat.⁠

Nebylo by krásné, žít zcela vědomě, bez potřeby podléhat neustálé touze po krátkodobém uspokojení stimulanty, jídlem, nebo novinkami ze životů ostatních?⁠

Čím více jste na něčem závislí, tím méně jste schopni vnímat dvě věci: tady a teď. A ty jediné, vás mohou učinit skutečně šťastnými.

 


Princip #4 – Zlepši propojení mezi myslí a tělem

Naše tělo a mysl mezi sebou neustále komunují a navzájem se ovlivňují. Díky výchově a kulturním memům se však většina lidí naučila být k této komunikaci hluchá.⁠

Zlepšení propojení mezi myslí a tělem, je jedním ze základních principů Performance, protože pak dokážete sami říci, které potraviny, stravování, suplementy, rutiny či dokonce lidé, na nás působí pozitivně, a co pro nás naopak dobré není.⁠

To, co můžeme podle situace vnímat jako vnitřní pocity, emoce, záblesky myšlenek nebo intuici, bývá často onou tichou komunikací, kterou nám naše tělo a mikrobiom skrze neuropeptidy sděluje, co si myslí o našem aktuálním počínání.⁠

Je to pouze o tom, učit se svému tělu naslouchat, důvěřovat mu, a zvyšovat propojení mezi myslí a tělem. Existují pro to dokonce specifické techniky a postupy, které budeme učit na letních workshopech.⁠

PS: abyste mohli svému tělu i intuici věřit, musíte jako první tělo i mysl dostatečně očistit, a tedy také zbavit se různých cravingů a závislostí.

 


Princip #5 – Nauč se konzumovat kvalitní a různorodé potraviny

Proč si tolik lidí jídlo ani moc neužívá a spíš ho bere jen jako palivo, které nemá další přidanou hodnotu? Osobně si myslím, že jedním z důvodů je, že často jíme to samé stále dokola, přestáváme pořádně vařit, poznávat potraviny a chutě a ve jménu úspory času tak zůstáváme stále u toho samého.⁠

Pestrost potravin se přitom nerovná vyšším nákladům za jídlo. Znamená to jen to, že nebudeme chodit nakupovat v režimu autopilota, ale v obchodě si vždy vezmeme to, co je aktuálně v sezóně a vypadá to a voní dobře, případně si můžete dát za cíl, vyzkoušet s každým nákupem jednu novou, nebo neobvyklou surovinu.⁠

Pestřejší jídelníček pak může vést ke zvýšení apetitu, větší radosti z jídla a nakonec třeba i potřebě inspirovat jím své okolí a čas od času pohostit rodinu, či přátele.

 


Princip #6 – Věnuj stejnou péči své vodě, jako svému jídlu

Voda je základem našeho života. Tvoří většinu našeho těla. Ve specifické podobě je obsažená v každé naší buňce. ⁠

Úpravě a filtraci vody je proto potřeba věnovat minimálně stejné úsilí, jako svému jídlu. Je proto s podivem, když někdo investuje peníze do kvalitních potravin, ale už ne do zvyšování kvality vody.⁠

Stejně jako byste nejedli zkažené jídlo nebo jídlo naplněné chemií, tak byste neměli pít ani takovou vodu.⁠

Přesto tak většina lidí činí tím, že pije kohoutkovou vodu. Ta přitom může být „ok“ z pohledu, že Vás nezabije, rozhodně to ale není to, co by si Vaše tělo zasloužilo.⁠

Jejím hlavním problémem jsou patogeny a nečistoty, které se do ní dostávají na úrovni domu (a sám jsem viděl děsivé fotky z opravy našeho domu, co taková trubka obsahuje). A dále pak obsah chloru (z čističek), který v těle funguje jako endokrinní disruptor.⁠

Filtrací vody ale celý proces nekončí. Pokud totiž vodu silně filtrujete, tak ji většina filtrů zbaví nejen nečistot, ale i minerálů. A takovou vodu pak naše tělo neumí efektivně využít. Je proto důležité ji remineralizovat. ⁠

Více o tématu vody a její úpravy najdete i s odkazy na doporučené filtry v novém PL: Naturae (www.odbojpt.cz/start).⁠

Mitochondrie vytvářejí speciální typ buněčné vody, které je někdy označováno jako „čtvrté skupenství“, což rapidně změnilo naše chápání vody jako pouhého „pasivního“ média. Vše o nových vědeckých objevech se dozvíte v chystaném projektu.

 

Pokračování najdeš v navazujícím článku Performance principy #2: INDIVIDUALITA, TRÉNINKY A CIRKADIÁNNÍ RYTMUS

Může se Vám také líbit

Žádné komentáře

Napsat komentář

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.