Performance lifestyle Suplementace

Benefity pití kvalitní ledové kávy

Dvojité espresso na ledu, nebo jak říkají řekové „espresso freddo“, ideálně ze středně pražené kávy, má skutečně velice pozitvní efekt na psychiku a práci, a často jej v tomto období využívám pro práci venku na slunci.

Zde jsou některé zásady pití kávy, aby Vám více sloužila než poškozovala:

  • Kávu nedávat jako první věc po probuzení, ale až během dopoledne (ideálně 11 hodin) nebo po dřívějším obědě (12 – 13 hodin). Nikdy byste neměli dávat kafe jako první věc ráno, a na prázdný žaludek.
  • Kávu dávat když potřebuji jet na 110% nikoliv když nemám energii. Pokud trpíte propady energie, je potřeba jako první srovnat cirkadiánní rytmus.
  • Vybírat kvalitní kávy – jednodruhové, ideálně certifikované jako organické, z vyšších nadmořských výšek, a ideálně Jižní Ameriky. Tato kritéria jsou přitom běžně automaticky splněna v řadě hipsterských bistrech.
  • Kávová zrna používat středně pražená (obsahují pak méně toxických byproduktů a více antioxidantů), mlít si sám (kvůli rychlému nástupu mykotoxinů) a nezalévat vařící vodou (např. při
  • French-pressu, opět spálí chuť i fytonutrienty). 
  • Nedávat kávu každý den a ve stejný čas, jinak se vytvoří cirkadiánní závislost s typickými propady energie. 
  • Kávu pít vždy pouze do cca 14ti hodin, následně už se lehce stane, že pokud odbouráváte kofein pomalu, budete ho mít v sobě ještě před spaním.
  • Pokud už jste na kávě závislí, případě trpíte na propady energie, které kávou kompenzujete, tak je potřeba přestat. Jako substituci můžete využít různé náhrady kávy bez kofeinu, jako je čiroková káva, káva z medicinálních hub a podobně (nikoliv tedy Yerba maté, která má ještě více stimulantů).
  • A konečně: Pokud se po kávě necítíte skvěle, tak ji nepijte! Existují značně individuální odlišnosti v metabolismu a využití kávy, které jsou vázány s Vašim neurotypem – více jsme se tomu tématu věnovali ve video-článku, který najdete na blogu

V protokolu PL: Naturae se kávě jako superlátce obsáhlé věnujeme, a dozvíte se tam o:

  • Pěti typech přípravy kávy, které preferuji.
  • Závislostech na kávě.
  • Kávové alchymii.
  • A jak připravit ultimátní Performance kávu.

-Kromě toho ale také objevíte řadu alternativ a dalších Performance elixírů, které jsou vhodné pro neurotypy, kterým káva nesedí (www.odbojpt.cz/neurotypy).

-Doporučuji přečetní článku o individuálním pití kávy, který najdete zde http://risebyperformance.cz/2020/05/kava-neurotyp/

-I pro tenhle týden přitom na PL: Naturae (www.odbojpt.cz/start) platí příjemná sleva 20%, díky které je ideální čas na to, dopřát si kvalitní čtivo, ideálně na slunci a s kvalitní kávou.

Může se Vám také líbit

Žádné komentáře

Napsat komentář

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.