cirkadiánní rytmus Optimalizace zdraví Performance lifestyle

Proč na podzim měnit své stravování i rutiny?

Naše tělo se neřídí pouze biorytmem cirkadiánním (24 h), ale také cirkanuálními biorytmy, kam spadá proměnlivá funkce našeho těla a psychiky v rámci jednotlivých ročních období.

Když se podíváme na přírodu kolem nás, tak změnu podle sezóny respektují rostliny (např. opadají stromy), zvířata (na podzim se krmí a nabírají na váze), i houby (teď na podzim rostou nadzemní části a uvolňují výtrusy).⁠

A není důvodem, proč by tomu mělo být u člověka jinak. ⁠

A skutečně, jak ukazují nejnovější vědecké studie, tak i fungování našeho metabolismu, psychiky, tvorby energie, a těla celkově, je řízeno cirkanuálními biorytmy, přičemž právě na podzim dochází k výrazné proměně.⁠

Klíčovými prvky pro synchronizaci na základě sezónních biorytmů je:

  • délka dne⁠
  • teplota⁠
  • množství UV záření⁠
  • skladba potravy (platilo spíše dříve)⁠
  • vizuální vodítka a faktory⁠

Problémem dnešní doby přitom je, že podobně jako lidé nerespektují cirkadiánní rytmus, nerespektují ani ten cirkanuální..⁠

To má pak často na podzim tento efekt:⁠

  • propady nálady⁠
  • nedostatek motivace a energie⁠
  • nabírání na váze⁠
  • snížená imunita⁠
  • zvýšená náchylnost na patogenní onemocnění⁠
  • horší spánek a pomalejší regenerace⁠

Z hlediska systému PL proto vedeme klienty k tomu, aby na podzim (od 21. – 22. 9.) změnili:⁠

  • potraviny, ze kterých připravují jídla⁠
  • stravování, které dodržují⁠
  • recepty⁠
  • interakci s okolním prostředím⁠
  • i svou ranní a večerní rutinu⁠
  • přidat lze i rozdílnou suplementaci a superlátky⁠

Všechny informace, jak seřídit své cirkanuální biorytmy, najdete v PL: Naturae, a to včetně speciální kuchařky pro temné měsíce, kde najdete 50 receptů pro tyto dny, na základě seznamů potravin popsaných v protokolu. ⁠

Může se Vám také líbit

Žádné komentáře

Napsat komentář

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.