Keto protocol: Vědecký přístup ke ketogenní stravě

Ketogenní dieta má podle vědeckých výzkumů řadu pozitivních efektů na zdraví a pomáhá s léčbou civilizačních onemocnění (více zde):

 

  1. Ketogenní dieta vede ke spalování tuků / snižování obezity [1, 2, 3, 4]

  2. Zvyšuje hladinu energie a prodlužuje život [5, 6, 7]

  3. Má proti-zánětlivý efekt [17]

  4. Je efektivní léčbou epilepsie [8]

  5. Chrání Váš mozek a pomáhá s Alzheimerovou demencí [9, 10]

  6. Snižuje příznaky Parkinsonovy choroby [11]

  7. Zmírňuje poškození mozku po mrtvici a traumatickém úrazu [12]

  8. Snižuje riziko vzniku infarktu a dalších kardiovaskulárních onemocnění [2]

  9. Ketogenní dieta pomáhá s léčbou diabetu 2. typu [2, 13]

  10. Léčba lymské boreliózy [14]

  11. Pomáhá vyhladovět a ničit rakovinné buňky [15, 16]

 

Většina lidí však těchto efektů nikdy nedosáhne!

Díky řadě dezinformací a mýtů, které se šíří internetem se většina lidí nikdy do skutečné ketózy nedostane. Mezi 4 nejčastější chyby přitom patří (konkrétněji zde):

1.Zaměňování ketogenní diety (KD) a low carb (LC) stravování.

2. Špatné nastavení makroživin.

3. Zařazování špatných potravin a suplementace, které vyhazují z ketózy.

4. Skočení do ketogenní diety rovnýma nohama bez předešlé přípravy.

 

Jaké je řešení?

Podrobný popis i konkrétní protokol pro dodržování ketogenní diety jsem vydal již před půl rokem (září 2017) v rámci PL 3.0 Fat burning protokolu. Vzhledem k tomu, že se zájem o ketogenní stravování, ať již z hlediska přeměny postavy, zvyšování výkonnosti nebo léčby nemocí stále zvyšuje, rozhodl jsem se kapitoly o keto dietě vydat samostatně v podobě KETO PROTOCOLU.

Ten představuje první ucelené a na vědeckých výzkumech postavené pojednání o nutriční ketóze a ketogenní dietě tak, abyste předešli nejčastějším chybám, které jsem zmiňoval v úvodu.

 

Díky tomu dokážete vytěžit z ketogenní diety maximum a zjistit, jak si na ní skutečně vedete.

 

KETO PROTOCOL: Vědecký přístup ke ketogennímu stravování

Popis:
  • Shrnutí všech potřebných informací o ketonech a ketogenní dietě.
  • Vyvrácení nejčastějších mýtů s ní spojených.
  • Přesné nastavení parametrů, aby byla bezpečná a udržitelná.
Cíl:
  • Redukce tukové tkáně.
  • Zvyšování psychické výkonnosti.
  • Zvyšování sportovní vytrvalosti.
  • Celkové zlepšení zdraví.
CENA: 600 Kč Zakoupit

Keto protocol obsahuje:

  • Popis a historii ketogenní diety.
  • Vysvětlení biochemického principu nutriční ketózy.
  • Vyvrácení mýtů o nezbytnosti sacharidů jak pro tělo, tak pro mozek.
  • Pojednání o metabolismu a jeho flexibilitě.
  • Výhody a nevýhody nutriční ketózy, kdy ji zařadit a kdy se jí raději vyhnout.
  • 4 strategie, jak se dostat do ketózy a 3 způsoby, jak to objektivně zjistit.
  • Přesné nastavení poměru makroživin a frekvence jídel před a po vstupu do ketózy.
  • Možnost vypočítat si makroživiny na míru.
  • Vyvrácení mýtu o škodlivosti nasycených tuků.
  • Seznamy VŠECH potravin, které můžete na keto stravování konzumovat tak, abyste si již nikdy nemuseli lámat hlavu a ptát se, co je keto a co už ne.
  • A také seznam potravin a doplňků stravy, které Vás mohou nevědomky vyhazovat z ketózy a je potřeba se jim vyhnout.
  • A na závěr: 14 příkladových keto receptů včetně populárních performance keto shaků!

A kdy se mu raději vyhnout: 

  • Pokud trpíte cukrovkou 1. typu (autoimunitní diabetes mellitus typ 1).
  • V těhotenství a při kojení.
  • Při poruchách jater, ledvin, slinivky a lymfatického systému.
  • Při geneticky velmi slabém trávení (konzumuje se hodně tuků).
  • Při chronickém nedostatku svalové / tukové tkáně.

 

ZDROJE:

  1. Paoli A. Ketogenic Diet for Obesity: Friend or Foe? International Journal of Environmental Research and Public Health. 2014;11(2):2092-2107. doi:10.3390/ijerph110202092.
  2. Dashti HM, Mathew TC, Hussein T, et al. Long-term effects of a ketogenic diet in obese patients. Experimental & Clinical Cardiology. 2004;9(3):200-205.
  3. McClernon, F. J., Yancy, W. S., Eberstein, J. A., Atkins, R. C. and Westman, E. C. (2007), The Effects of a Low-Carbohydrate Ketogenic Diet and a Low-Fat Diet on Mood, Hunger, and Other Self-Reported Symptoms. Obesity, 15: 182. doi:10.1038/oby.2007.516
  4. Bueno, N., De Melo, I., De Oliveira, S., & Da Rocha Ataide, T. (2013). Very-low-carbohydrate ketogenic diet v. low-fat diet for long-term weight loss: A meta-analysis of randomised controlled trials. British Journal of Nutrition, 110(7), 1178-1187. doi:10.1017/S0007114513000548.
  5. Bough, K. J., Wetherington, J., Hassel, B., Pare, J. F., Gawryluk, J. W., Greene, J. G., Shaw, R., Smith, Y., Geiger, J. D. and Dingledine, R. J. (2006), Mitochondrial biogenesis in the anticonvulsant mechanism of the ketogenic diet . Ann Neurol., 60: 223–235. doi:10.1002/ana.20899
  6. Nylen K, Velazquez JLP, Sayed V, Gibson KM, Burnham WM, Snead OC. The effects of a ketogenic diet on ATP concentrations and the number of hippocampal mitochondria in Aldh5a1−/− mice. Biochimica et biophysica acta. 2009;1790(3):208-212. doi:10.1016/j.bbagen.2008.12.005.
  7. Jarrett, S. G., Milder, J. B., Liang, L.-P. and Patel, M. (2008), The ketogenic diet increases mitochondrial glutathione levels. Journal of Neurochemistry, 106: 1044–1051. doi:10.1111/j.1471-4159.2008.05460.x
  8. De Lima PA, de Brito Sampaio LP, Damasceno NRT. Neurobiochemical mechanisms of a ketogenic diet in refractory epilepsy. Clinics. 2014;69(10):699-705. doi:10.6061/clinics/2014(10)09.
  9. Maalouf MA, Rho JM, Mattson MP. THE NEUROPROTECTIVE PROPERTIES OF CALORIE RESTRICTION, THE KETOGENIC DIET, AND KETONE BODIES. Brain research reviews. 2009;59(2):293-315. doi:10.1016/j.brainresrev.2008.09.002.
  10. Cunnane, S. C., Courchesne-Loyer, A., St-Pierre, V., Vandenberghe, C., Pierotti, T., Fortier, M., Croteau, E. and Castellano, C.-A. (2016), Can ketones compensate for deteriorating brain glucose uptake during aging? Implications for the risk and treatment of Alzheimer’s disease. Ann. N.Y. Acad. Sci., 1367: 12–20. doi:10.1111/nyas.12999
  11. T. B. VanItallieC. NonasA. Di RoccoK. BoyarK. HyamsS. B.Heymsfield, Treatment of Parkinson disease with diet-induced hyperketonemia: A feasibility study. 
  12. Prins M. DIET, KETONES AND NEUROTRAUMA. Epilepsia. 2008;49(Suppl 8):111-113. doi:10.1111/j.1528-1167.2008.01852.x.
  13. Hussain T.A.Mathew T.C.Dashti A.A.Asfar S.Al-Zaid N.Dashti H.M. Effect of low-calorie versus low-carbohydrate ketogenic diet in type 2 diabetes. (2012)  Nutrition,  28  (10) , pp. 1016-1021. 
  14. Tim Ferriss: Tools of Titans.
  15. Woolf EC, Syed N, Scheck AC. Tumor Metabolism, the Ketogenic Diet and β-Hydroxybutyrate: Novel Approaches to Adjuvant Brain Tumor Therapy. Frontiers in Molecular Neuroscience. 2016;9:122. doi:10.3389/fnmol.2016.00122.
  16. Otto C, Kaemmerer U, Illert B, et al. Growth of human gastric cancer cells in nude mice is delayed by a ketogenic diet supplemented with omega-3 fatty acids and medium-chain triglycerides. BMC Cancer. 2008;8:122. doi:10.1186/1471-2407-8-122.
  17. Jeong E A et. al. Ketogenic diet-induced peroxisome proliferator-activated receptor-γ activation decreases neuroinflammation in the mouse hippocampus after kainic acid-induced seizures. Department of Anatomy and Neurobiology, Institute of Health Sciences, Medical Research Center for Neural Dysfunction, Gyeongsang National University School of Medicine, Jinju, Gyeongnam, 660-751, Republic of Korea.