Holistický přístup Optimalizace zdraví Zdravé střevo

Proč je dobré 1x ročně udělat optimalizaci zdraví GIT a trávení? (Nový protokol: PL GUT)


​​​​​​​​​​​​​​Zdraví naší trávicí sousavy (GIT ) je odrazem našeho celkového zdraví. A skutečně velká spousta zdravotních problémů a neduhů dnešní doby, začíná ve střevech.

Zdraví GIT je přitom spojeno nejen s tím co jíme, ale na holistické úrovni s celkovým životním stylem a tím, co do svého těla přijímáme (ať již vědomě nebo nevědomky).

PL: GUT je základní protokol pro CELKOVOU optimalizaci zdraví trávení, střev, mikrobiomu, vylučování a detoxikace a dalších, kterou je dobré provést 1x ročně na 4 – 8 týdnů pro „celkovou údržbu a maximalizaci výkonnosti trávení / GIT“ nebo na 12 týdnů do 6ti měsíců od započetí cesty Performance lifestyle v rámci „minimalizace škod předchozího životního stylu“.

Obsahuje tyto části optimalizace:

  • Navýšení trávicí kapacity a absorpce nutrientů.
  • Zaléčení střevní bariéry + eliminační dieta.
  • Optimalizace mikrobiomu.
  • Podpora trávení i vylučování a detoxikace střev.

Ke každé části dostanete teorii, jak to funguje, a kde vznikají problémy, potom seznam zdravotních projevů a příznaků a následně praktický protokol (zpravovaný vždy do přehledné tabulky, kdy je u každého kroku vysvětleno proč se dodržuje, a jaký má efekt).

POZOR: PL GUT není klasickou knihou ale má pouze 20 velice hutných stran zaměřených primárně na praxi (místo četby).


Kdy PL: GUT protokol zařadit?

PL: GUT je prvním holistickým protokolem z nové řady, který není určen primárně přímo na řešení vzniklých problémů spojených se zdravím trávení a trávicí soustavy (kde ale z nějakých 50 – 80% pomůže), ale slouží jako efektivní prevence a možnost, jak srovnat trávení a GIT do latě, zbavit se hříchů minulosti a podpořit své trávení na maximum do dalších měsíců.

Můžete ho brát jako „prevenci“ nebo „údržbu“, kterou provedete 1 – 2 x ročně (pak stačí na 4 – 8 týdnů) nebo jako navazující protokol po dokončení Holistického protokolu – kdy jako další fázi srovnáte své GIT a trávení.

Hlavní možnosti, kdy protokol zařadit jsou:

  • Do 6ti měsíců od doby, kdy začne člověk dodržovat Performance lifestyle (ideálně např. po osvojení Holistického protokolu), abyste dali dohromady jeden z hlavních pilířů našeho celkového zdraví, energie, vzhledu atd.
  • Jednorázově kdykoliv po zakoupení na 8 – 12 týdnů, abyste eliminovali nedostatky předešlého životního stylu a udělali na sobě velkou část práce.
  • 1 – 2 x ročně (např. březen / září), pro pravidelnou obnovu a podporu zdraví trávení a GIT, díky čemuž budete své zdraví udržovat v maximální kondici.
  • Jako základní optimalizaci, pokud řešíte problémy spojené s GIT / trávením – zjistíte co se podaří zaléčit (v praxi 50 – 70%), a pak použijete pokročilejší protokol (nastavený skrze konzultace).



Performance video-podcast 4: Jak je narušené trávení a zdraví GIT spojeno s problémy jinde v těle? 

Pokud vám náhodou utekl náš poslední video-podcast, tak jej rozhodně doporučujeme poslechnout, protože se v něm podíváme na problematiku zdraví našeho trávení a trávicí soustavy (tvořené nejen GIT, ale i enterickým nervovým systémem, střevní imunitou, mikrobiomem a dalšími částmi) v Holistickém kontextu, který vám umožní o svém trávení uvažovat jinak a v širších souvislostech.

Taky jak chronickým narušením trávení (nejčastěji v jedné ze čtyř částí) pak mohou vznikat chronické problémy nejen s trávením, ale i jinde v těle, potažmo, jak je chronické narušení GIT spojeno se vznikem některých chronických onemocnění (nejen autoimunitních).

Zde na blogu: risebyperformance.cz/gut pak najdete jako doplnění k podcastu podrobnější vysvětlení zmiňované problematiky, v podobě článku. (podcast a článek se tedy spíše doplňují). 

Video-podcast #4 najdete v plné video-verzi (s vnořenými tabulkami a přehledy) na Youtube, kromě toho audio verzi najdete na Spotify / Apple Music.

Může se Vám také líbit

Žádné komentáře

Napsat komentář

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..